Kehonhuoltoa

Joogaa kouluun

Tunti on virtaavasti etenevä kokonaisuus, jossa hengitys ja jooga-asennot yhdistetään dynaamisiksi sarjoiksi. Harjoitus on kehoa ja mieltä huoltava.

HUOM! Tilaan mahtuu max. 20 henkilöä. Ole ajoissa paikalla niin pääset mukaan. 

Katja Laaksonen
Olen Katja Laaksonen ammatillinen opettaja Varalan Urheiluopistosta. Olen opettanut kehonhallintaa, ryhmäliikuntaa ja terveysliikuntamuotoja vuodesta 1998 sekä ohjannut ryhmäliikuntaa vuodesta 1993.

Opettajana ja ryhmäliikuntaohjaajana parasta on ihmisten kohtaaminen, heille ilon, onnistumisen ja hyvän fiiliksen luominen tunneilla. Tärkeintä on salliva ilmapiiri ja koettu pätevyys; jokainen saa liikkua omien kykyjensä ja tuntemustensa mukaan. Tunti on ainutlaatuinen kokemus asiakkaalle ja opiskelijoille sekä minulle. Toivon, että kohtaan liikkujat ryhmässä myös yksilöinä.  

Katja Laaksonen

Kehonhallinta

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Kehonhallinta kisailu rakennetaan ja toteutetaan itse. Jokaisella kerralla kehonhallinta kokonaisuus on erilainen, jolloin toistoja saadaan ilman toistoa. Kehonhallinta demon rakenne koostuu orientoitumisesta, tiedon keräämisestä kehonhallintaa aktivoivalla menetelmällä, harjoittelusta ja reflektoivasta yhteenvedosta. Tavoitteena on Monipuolinen kehon käyttö

Aila Autio
LitM, ammatillinen opettaja. Taito valmentaja ja psyykkinen valmentaja. Ammatissani toimin Varalan Urheiluopistossa opettajana nuorten- ja aikuisten opintopolulla sekä asiantuntijana urheiluvalmennuksessa. Kehonhallintaa tämän lisäksi toteutan pilateksen ja akrobatiavoimistelun parissa ohjaajana, valmentajana ja terveysliikkujana.

Aila Autio

Ilmajooga

Ilmajooga on rauhallinen ja rentouttava tunti jossa kehitetään liikkuvuutta, tasapainoa ja mielen- ja kehonhallintaa. Tunneilla käytämme kattokiinnikkeisiä hammock kankaita erilaisiin venytyksiin, tasapaino harjoituksiin ja hiukan myös näyttävään temppuiluun. Tunti päättyy aina myös 10-15minuuttia kestävään loppurentoutukseen.

 Johanna Miettinen on tanssija ja ilma-akrobatian ammattilainen. Hän pitää oma tanssi- ja akrobatia studiolta Sahalahdella ja kiertää esiintymässä pitkin suomea erilaisissa kokoonpanoissa.

Johanna Miettinen

Fasciamethod

Tervetuloa 60 min mittaiseen FasciaMethod demoon! Teemme koko keholle dynaamisen liikkuvuus ja liikehallintaharjoituksen.

FasciaMethod on kehonhuoltomenetelmä ryhmille ja yksilöille. Konseptissamme yhdistyvät dynaaminen ketjuliikkuvuusharjoittelu ja täsmävenyttely myofaskialle eli lihaksen ja sidekudoksen jatkumolle, liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Näiden menetelmien yhdistelmä tekee FasciaMethod - kehonhuollosta tehokkaan ja kokonaisvaltaisen harjoituksen.

Harjoitteiden tavoitteena on edistää tuki- ja liikuntaelinterveyttä eli kehittää kehon liikkuvuutta, hallintaa ja voimansiirtoa.  Harjoitepankki sisältää harjoitteita  yleisimpiin tuki- ja liikuntaelimistön haasteisiin. Konseptin kehittäneet fysioterapeutit ovat valikoineet  harjoitepankkiin toimivimmat harjoitteet ja niiden progressiot. 

FasciaMethod -konseptin harjoitteluperiaatteet pohjautuvat tutkittuun näyttöön liikkuvuus- ja liikkeen hallinnan harjoittelusta.

Anne Puranen
Olen valmistunut fysioterapeutiksi 2005, tuki- ja liikuntaelinfysioterapia on päätyöni. 2014 alkaen olen kehittänyt tuki – ja liikuntaelimistön terveyttä edistävää FasciaMethod kehonhuoltokonseptia. Harrastan lentopalloa ja painonnostoa. Itselleni FasciaMethod on olennainen osa kunnossa pysymistä, jotta muuta harrastukseni sujuvat.

Anne Puranen

Nuorten liikkuvuusharjoittelu (Liikkuvuusharjoittelu kouluihin-hanke)

Innostavia harjoitteita, kisailuja ja pelejä, joiden säännöllinen tekeminen kehittää aktiivista liikkuvuutta ilman, että välttämättä edes tiedetään harjoiteltavan liikkumista. Näitä käytetään menestyksellä sekä kouluissa että urheiluseuroissa. Harjoitteiden pohjalta on luotu myös Liikkuvuusharjoittelu kouluihin hanke.

M-Circuit®

Kotimainen ryhmäliikuntakonsepti, joka soveltuu hyvin koululiikuntaan noin 12-vuotiaista alkaen. Intensiivinen kolmesta erästä koostuva tunti, jonka haastavuus kasvaa erästä ja harjoituskerrasta toiseen. Näin mielenkiinto pysyy yllä ja kehitystä syntyy. M-Circuit kehittää liikkuvuuden ohella erityisesti tasapainoa ja kehonhallintaa. M-Circuitiin voi tutustua tästä

Roosa Närhi ja Jarkko Mäkinen
M-Circuit-konseptin kehittäjät Roosa Närhi ja Jarkko Mäkinen toimivat ohjaajina molemmilla demoilla.

Roosa Närhi ja Jarkko Mäkinen